Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010

ΔΕΚΟ: Η άλλη μεγάλη ελληνική πληγή…


Από τον Δημήτρη Ρίζο...

Μπορεί μεγάλο και κυρίαρχο πρόβλημα της ελληνικής οικονομικής κρίσης να είναι το τεράστιο χρέος των εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αλλά μια άλλη πληγή, μεγάλη πληγή του ελληνικού κράτους και της ελληνικής κοινωνίας, είναι οι καταχρεωμένες ΔΕΚΟ και κατ’ επέκταση οι Δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμοί.
Η δημοσίευση των ισολογισμών τους, αποκάλυψε ότι 37 ΔΕΚΟ έχουν ετήσιοχρέος και ζημίες που ξεπερνούν τα 19,4 δισεκατομμύρια ευρώ!!!
Μόλις, όμως, γίνεται κάποιος λόγος να απαλλαγεί το κράτος από αυτές τις δραχμοβόρες πληγές, ξεσηκώνονται οι γνωστοί κύκλοι και κραυγάζουν:
Οχι στο ξεπούλημα των… "ασημικών"! Εγκλημα!.. Πουλάνε το κράτος!.. Και άλλα τέτοια φαιδρά!..
Δύο από τις τελευταίες πιο τρανταχτές περιπτώσεις είναι η χρεοκοπημένη Ολυμπιακή και ο πιο χρεοκοπημένος ΟΣΕ. Για να απαλλαγούν το ελληνικό κράτος και ο Ελληνας φορολογούμενος από την Ολυμπιακή, πλήρωσαν πάνω από ...1,5 τρισεκατομμύρια δραχμές!!!
Μεγαλύτερη πληγή, όμως, είναι ο τρισάθλιος ΟΣΕ. Η συνολική του ζημία ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ!!! Και κάθε μέρα στοιχίζει στον Ελληνα φορολογούμενο 3 εκατομμύρια ευρώ!!!
Ορθώς λοιπόν η "Καθημερινή" στο οικονομικό της ρεπορτάζ σημειώνει:
"…Φανταστείτε επιχειρήσεις με μηδενικό τζίρο που βγάζουν… κέρδη και άλλες με τεράστιο κύκλο εργασιών να έχουν ζημίες και χρέη όσο το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας. Προσθέστε επιχειρήσεις με μεγαλύτερο κόστος μισθοδοσίας από ό,τι κύκλο εργασιών και κέρδη. Ολοκληρώστε την εικόνα με ένα κρατικό ταμείο που πληρώνει τα ελλείμματα!..."
Μοναδική πηγή εσόδων γι’ αυτές τις επιχειρήσεις, που υποτίθεται ότι η ύπαρξή τους συνδυάζεται με την εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι η κρατική επιχορήγηση!..
Να σας αναφέρω και μια άλλη χαρακτηριστική περίπτωση;
Εκείνη με τις ιδιωτικές αστικές Συγκοινωνίες.! Που όχι μόνο κέρδιζαν και ενίσχυαν με πόρους και τα Δημόσια Ταμεία, αλλά λειτουργούσαν και υποδειγματικά υπέρ του πολίτη.!
Ε, λοιπόν, ο παπανδρεϊκός λαϊκισμός, βάζοντας μπροστά τους διαβόητους "Κολλάδες" (τούς θυμάστε;), κρατικοποίησε τα λεωφορεία, χωρίς να δώσει δραχμή στους ιδιοκτήτες τους, υποχρέωσε το κράτος να πληρώνει τις τεράστιες ζημίες και τα ελλείμματα (που άρχισαν μετά την κρατικοποίηση!) και διέλυσε τη λειτουργία τους!!!
Είναι λοιπόν, άλλη μια ευκαιρία σήμερα, με αφορμή την κρίση, να εξυγιανθεί ο τόπος από τις δεκάδες αυτές δραχμοβόρες κρατικές ΔΕΚΟ και Υπηρεσίες, ιδιωτικοποιώντας τις.
Η οικονομική ωφέλεια της Ελλάδας θα είναι τεράστια!..

Δεν υπάρχουν σχόλια: